Een goede leefstijl, een gezonde huid

Afgezien van de huidproducten die je gebruikt, kun je met je leefstijl ook een positieve invloed op je huid hebben.

Aspecten die een positieve invloed hebben op de huid:

  • gezonde voeding, zoals (rauwe) groenten, omega-3 rijke voeding (bijvoorbeeld vette vis of cocosnoot), antioxidantrijke voeding (bessen, broccoli, groene thee, wortelen)
  • drink voldoende, liefst thee of water; dit is de enige manier om jezelf van binnenuit te hydrateren
  • zon; mits je niet verbrandt en met mate zont
  • seks; van seks krijg je een stralende huid
  • voldoende nachtrust; het schoonheidsslaapje is geen fabeltje
  • bewegen; het liefst in de open lucht

Aspecten die een negatieve invloed hebben op je huid

  • ongezonde voeding; zoals bewerkte levensmiddelen, verzadigde vetzuren, transvetten, teveel granen, suikers en melkproducten
  • roken versnelt het verouderingsproces
  • puberteit; door hormoonschommelingen kun je last krijgen van een vette huid en acné. Voor de behandeling ervan zijn diverse middelen en medicijnen beschikbaar. Het is raadzaam om bij ernstige acné naar je huisarts te gaan
  • overgang; door veranderingen in het hormonale systeem van oudere vrouwen, wordt de huid vaak slapper. Het slikken van hormonen kan helpen, maar wordt ten zeerste afgeraden! Deze medicijnen zijn onveilig en verhogen het risico op kanker aanzienlijk. Zorg beter voor een goede algehele conditie en kwalitatief goede verzorgingsproducten
  • stress; teveel spanning maakt je huid grauw en veroorzaakt wallen en rimpels
  • te weinig slaap
  • teveel onbeschermd zonnen en zonnebrand

Naar de volgende pagina