Fit worden in vijf stappen

Gezond eten, veel bewegen, op tijd naar bed en weinig stress hebben: het lijkt zo eenvoudig om je fit te voelen, maar het daadwerkelijk uitvoeren ervan is een stuk lastiger. Fit worden begint met een beetje discipline, uithoudingsvermogen en af en toe een steuntje in de rug. Dit dossier helpt je op weg.

Leefstijl veranderen

Wanneer je eenmaal iets in je hoofd hebt, ga je er waarschijnlijk fanatiek mee aan de slag. Je bent bijvoorbeeld aangekomen en wilt die extra kilo’s zo snel mogelijk kwijtraken. Opeens ben je vier keer per week in de sportschool te vinden. Of je bent iets vaker langs de snackbar gegaan dan gepland, dus nu ga je volop aan de salades en caloriearme voeding. Zo’n grote verandering in je leefpatroon werkt vaak averechts, omdat de meeste mensen dit niet lang volhouden. Bovendien is extreem veel sporten en/of diëten ook niet altijd goed voor je lichaam. Het gevolg is dat je het ene moment supergezond eet of veel sport en het andere moment extreem slecht eet of niet meer beweegt. De truc is om verandering(en) beetje bij beetje in je leefstijl toe te passen. Zo word je fitter en blijf je fit.

Waar gaat het dossier over?

Dit dossier gaat in op een aantal aspecten die te maken heeft (of juíst niet te maken heeft) met het fit worden.

Een activity tracker kan je op weg helpen om jouw doel te bereiken. Lees op de pagina ‘Fit worden met een activity tracker‘ meer.

Naar de volgende pagina