In een recente studie door de Universiteit van Kentucky hebben onderzoekers aangetoond dat het drinken van watermeloensap, aderverkalking bij dieren doet verminderen. Ook leidde het tot gewichtsafname
Het aantal mensen dat een maand na de opname in het ziekenhuis vanwege een hartinfarct overlijdt, is in de afgelopen 25 jaar met 80 procent gedaald. Dat concluderen onderzoekers van Erasmus MC.
Sinterklaas geeft jaarlijks 22 miljoen chocoladeletters weg. Een goed idee, want met name de pure chocoladeletters zijn gezond.
Het eten van chocola kan goed zijn voor je gezondheid. Een overzicht van prettige bij-effecten van pure chocolade.
Een te hoog cholesterolgehalte is vaak het gevolg van een verkeerd eetpatroon. Kijk er mee uit, want het is gevaarlijk voor je gezondheid.
Jarenlang ging de medische wetenschap er vanuit dat het kunstmatig verhogen van het ‘goede’ cholesterol HDL de kans op hartziekten verlaagt. In hun zoektocht naar nieuwe cholesterolmedicijnen la
Elke week het laatste nieuws en interessante artikelen. Meld u aan voor de nieuwsbrief!